11-05-2020, 9:00 uur – Vanaf vandaag gaan we voor onze projecten onder voorwaarden weer starten met het bezoeken van klanten. Als u een (afgezegde) afspraak had staan of een afspraak met u ingepland zou worden voorafgaand aan de coronacrisis dan nemen we de komende weken weer contact met u op over de mogelijkheden, uw en onze voorwaarden voor het bezoek.

Als preventieprofessionals en organisatie geloven wij sterk in het belang van veilige en gezonde arbeidsomstandigheden. De afgelopen periode hebben we door onze afspraken -on hold-  te zetten een bijdrage kunnen leveren aan het verlagen van de snelheid van de verspreiding van het coronavirus (COVID-19) in Nederland. Inmiddels gaat het weer de goede kant op en blijft het hopelijk de goede kant op gaan.

Voor ons het moment om (stap-voor-stap) als arbo-adviseurs ook weer onze bijdrage te leveren óp de werkvloer aan het veilig en gezond maken van de werkomgeving. Dat deden we uiteraard al “vanuit huis” maar vanaf nu dus ook weer op de werkvloer van klanten. Onze adviezen over het veilig en gezond werk hebben uiteraard ook betrekking op beheersen van risico’s rond blootstelling aan het corona-virus in uw organisatie en op uw werkvloer. Hierbij volgen wij als -arbeidshygiënisten: de blootstellingsdeskundigen bij uitstek– de huidige wetenschap om praktisch te adviseren.

Coronaprotocol (v1.1 d.d. 11-05-2020) bij bezoek opdrachtgevers door PRISMA Arbozorg

Dit protocol is opgesteld om te waarborgen dat bij bedrijfsbezoeken van medewerkers van PRISMA Arbozorg de risico’s op besmetting zo gering mogelijk zijn, voor zowel onze medewerkers als aanwezigen bij de opdrachtgever.

Uitgangspunt blijft dat voor onze dienstverlening zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van online communicatiemiddelen (MS Teams, Skype e.d.) of d.m.v. telefonisch contact. Wanneer er in het kader van een goede dienstverlening toch een fysiek bedrijfsbezoek moet worden afgelegd dan gelden de volgende voorwaarden:

– Als de opdrachtgever bezwaar heeft tegen het afleggen van een bedrijfsbezoek, dan wordt het bezoek uitgesteld.

– De opdrachtgever dient te beschikken over een beleid dat medewerkers verplicht bij corona-gerelateerde klachten thuis te blijven.

– Als de medewerker van PRISMA Arbozorg corona-gerelateerde klachten heeft, vindt er geen bedrijfsbezoek plaats.

– Bij de opdrachtgever kan de aanbevolen afstand van minimaal 1,5 meter in alle situaties gegarandeerd worden.

– Bij de opdrachtgever zijn mogelijkheden om regelmatig de handen te kunnen wassen.

– Alleen goed geventileerde ruimten worden betreden.

 

Daarnaast worden de volgende voorzorgsmaatregelen genomen:

– Er wordt met eigen vervoer en alleen naar de opdrachtgever gereden.

– Er is een desinfectiemiddel in onze auto beschikbaar, zodat voor én na het bedrijfsbezoek de handen kunnen worden gereinigd en gedesinfecteerd.

– Fysiek contact wordt vermeden, wij groeten zonder aanraking.

– Hoesten en niesen wordt in de binnenkant van de elleboog gedaan en het gebruik van papieren zakdoekjes is eenmalig.

– Tijdens het bedrijfsbezoek worden regelmatig de handen gewassen en/of gedesinfecteerd.

– Wij nemen onze eigen lunch mee en nuttigen deze zoveel mogelijk buiten of in een aparte ruimte met inachtneming van de 1,5 meter afstand.

– Indien naar oordeel van de medewerker van PRISMA Arbozorg adembescherming en/of handschoenen moeten worden gedragen, wordt deze ook gedragen.

 

PRISMA Arbozorg BV, 11 mei 2020 (v1.1)

 

PRISMA Arbozorg BV, Zutphen, 11 mei 2020

*** UPDATE per 15-03-2020: we hebben besloten om de periode van het niet bezoeken van klanten te verlengen tot en met 6 april (in plaats van 31 maart). Om daarmee aan te sluiten bij de landelijke richtlijnen met betrekking tot scholen, horeca etc.
*** UPDATE per 06 -04-2020: we hebben besloten om de periode van het niet bezoeken van klanten te verlengen tot en met 28 april (in plaats van 6 april). Om daarmee aan te sluiten bij de landelijke richtlijnen met betrekking tot scholen, horeca etc.
*** UPDATE per 11-05-2020: we hebben besloten om voorzichtig, in overleg en onder voorwaarden bezoeken aan klanten te hervatten. Hierbij volgen we uiteraard de landelijke richtlijnen en hebben we deze ook vertaald naar voorwaarden waaronder wij ons werk moeten kunnen doen.

*** Heeft u vragen? Bel ons of stel deze wel gewoon via ons contactformulier.

Share This

Onze website maakt gebruik van cookies en verzamelt daarmee informatie over uw bezoek. Dit doen wij om onze website te verbeteren (door te analyseren), vanwege Social Media integratie en om u relevante advertenties te kunnen tonen. Lees onze Privacyverklaring voor meer informatie. U kunt eerst uw pricacy-instellingen aanpassen of direct onze privacyvoorwaarden accepteren door op de button te klikken.

Cookie instellingen

Hieronder kunt u kiezen welk soort cookies u op deze website toestaat. Klik op de knop "Cookie instellingen opslaan" om uw keuze toe te passen.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.